Regulament 2016

[Translate to English:] Regulament 2016

[Translate to English:] REGULAMENT CUPA TRANSILVANIA COTRACO

TIRGU-MURES, 5-13 FEBRUARIE 2016

 

 

Categorii de varsta:

- 2006 si mai mici - BabyBaschet

- 2004-2005 - MiniBaschet

 

• Dimensiunea terenului: 28*14m

 

• Marimea mingii: nr 5

 

• Timp de joc :

▪ BabyBaschet (4 sferturi x 8 min),

▪ MiniBaschet (4 sferturi x 10 min)

▪ timp continuu de joc, fara oprirea cronometrului. Timpul va fi oprit doar in ultimele 2 minute ale sfertului 4 !

 

Punctajul jocurilor:

Joc castigat= 2 puncte ;

Joc pierdut= 1 punct;

forfait= 0 puncte.

 

Se va aplica regulamentul impus de FEDERATIA ROMANA DE BASCHET cu urmatoarele modificari:

1. Arbitrajele vor fi asigurate astfel:

-la categoria babybaschet - 1 arbitru / meci

- la categoria minibaschet - 2 arbitri / meci.

2. La fiecare intrerupere a jocului mingea va fi inmanata arbitrului.

3. Schimbarile de jucatori se vor efectua la liber pe toata durata meciului !

4. Ultimele 2 minute ale meciului - timerul - ( TIMPUL DE JOC ) se va opri conform regulamentului jocului de baschet aprobat de F.R.B.

5. In cazul in care un club are inscrise 2 sau mai multe echipe in competitie la aceeasi categorie de varsta, este INTERZISA schimbarea jucatorilor intre cele 2 echipe pe care le are inscrise la starul competitiei; nerespectarea acestei reguli se sanctioneaza cu meci pierdut ( forfait 20-0 ).

6. La categoria babybaschet nu exista abaterea de teren.

7. Pe intreaga durata a unui joc, o echipa are dreptul la 2 time-out-uri pe care le poate folosi oricand (orice sfert al meciului). Durata unui time-out este de 30 sec.

8. Apararea este obligatorie om la om pe toata perioada meciului. Apararea ZONA este interzisa.

9. Cosurile de 3 puncte se vor valida cu 3 puncte !

10. Nu exista aruncare suplimentara dupa marcarea unui cos valabil in situatie de fault .( Nu exista Cos Fault ).

 

Criterii de calificare

Faza grupelor

In caz de egalitate la puncte intre 2 echipe dupa jocurile din faza grupelor, vor intra in vigoare urmatoarele criterii de departajare:

1. Rezultatul direct

2. Cosaverajul general

3. Puncte marcate

4. Puncte primite

In caz de egalitate de puncte intre 3 echipe dupa jocurile din faza grupelor, vor intra in vigoare urmatoarele criterii de departajare:

1. Se va intocmi un clasament doar cu rezultatele dintre cele 3 formatii aflate la egalitate de puncte si se va califica echipa cu cele mai multe puncte adunate doar din jocurile cu celelate echipe aflate la egalitate de puncte.

2. Cosaverajul general din jocurile cu celelalte echipe aflate la egalitate de puncte.

3. Numarul mai mare de puncte marcate in jocurile cu celelalte echipe aflate la egalitate de puncte.

In cazul in care in urma clasamentului intre 3 echipe doar 2 vor ramane la egalitate de puncte se vor aplica criteriile de departajare intre 2 echipe.

 

Documente de joc

Inainte de primul joc al competitiei, oficialii fiecarei echipe vor preda la masa organizatorilor un tabel nominal cu datele si numele jucatorilor din echipa, tabel care va fi valabil pe toata durata competitei si care nu poate fi modificat.

 

Echipamentul

Toate echipele vor purta echipamente prevazute cu numar(-e) pe spate, de aceeiasi culoare, iar aceste numere trebuie sa coincida cu cele trecute in foaia de joc.

 

Punctualitate

Echipele trebuie sa fie pregatite de joc cu 15 minute inaintea startului partidei. In cazul in care la ora stabilita de incepere a jocului oricare din echipe nu este prezenta pe teren, aceasta va dispune de o perioada de 5 minute pentru a se alinia la startul partidei in caz contrar urmand sa piarda acel joc cu scorul de 20-0.

Pauzele dintre reprize au o durata de 2 respectiv 5 minute, iar pe durata pauzelor echipele nu au voie sa paraseasca suprafata de joc.

 

Sanctiuni-Norme disciplinare

Comportamentul echipelor:

Daca o echipa demonstreaza in timpul turneului o atitudine violenta (protesteaza la decizii arbitrale, duritati asupra rivalilor, proteste la adresa organizatorilor,etc.) aceasta poate fi automat exclusa din turneu.

Toate cazurile de excludere din competitie vor fi raportate in amanunt forului federativ la care este asociat clubul sau jucatorul exclus din turneu.

Delegatii echipelor vor fi direct responsabili de atitudinea si comportamentul propriilor jucatori in relatia cu arbitrii, colegii, adversarii, publicul, organizatorii si materialele ce apartin bazei sportive ( vestiare, banci de rezerva, etc.).

Organizatorii vor inspecta vestiarele impreuna cu delegatii echipelor implicate inainte si dupa fiecare joc. In cazul distrugerilor totale sau partiale ale materialelor ce apartin de baza sportiva (vestiare, banci de rezerva, scaune din tribuna, etc.) delegatul , echipa si persoana care a provocat distrugerile sunt direct responsabili.

 

Arbitri

Toate partidele competitiei vor fi arbitrate de arbitri ce apartin de Federatia Romana de Baschet. Arbitrul va reprezenta autoritatea maxima pe terenul de joc si va avea puteri depline pentru a suspenda sau anula vreun joc in cazul in care va observa orice atitudine negativa din partea vreunei echipe.

 

Contestatii

Datorita numarului mare de echipe si meciuri ce vor avea loc in cadrul evenimentului, organizatorii nu vor verifica individual fiecare sportiv pentru ca acesta sa respecte categoria de varsta la care participa in competitie. Competitia are caracter amical, astfel ca organizatorii fac apel la spiritul FAIR-PLAY al antrenorilor cu scopul ca fiecare membru al echipei sale sa respecte categoria de varsta la care este inscrisa.

Orice contestatie sau reclamatie cu privire la nerespectarea categoriei de varsta , vor trebuie sa fie prezentate in scris la oficialul terenului, intr-un interval de timp de maxim 10 de minute de la finalizarea jocului.

Echipa acuzata de nerespectarea categoriei de varsta, va fi nevoita sa prezinte PE LOC actele doveditoare ale jucatorilor contestati de catre echipa adversa.

 

Acte necesare verificarii jucatorului :

• a. Pasaport sau

• b. Carnet de elev insotit de copie dupa certificatul de nastere sau

• c. Certficat de nastere in original

Pentru ca o contestatie sa fie validata si judecata, inaintea analizarii acesteia, se va plati o suma de 100 RON la oficialul terenului. Contestatia va fi solutionata pe loc.

Organizatorii nu accepta reclamatii sau contestatii scrise ce fac referire la deciziile arbitrale.

 

Programul jocurilor

Comitetul de Organizare isi rezerva dreptul de a efectua schimbari in programul competitiei, atat in alcatuirea grupelor cat si a orelor de disputare a jocurilor sau a terenurilor.

Toate aceste schimbari vor fi comunicate in cel mai scurt timp reprezentantilor echipelor implicate.

 

Asigurari

Toti delegatii echipelor isi asuma raspunderea ca fiecare component al echipei sale este apt din punct de vedere medical pentru a practica sportul si detine viza medicala atestata in acest scop. In acest scop inaintea debutului primului joc din cadrul competitiei , fiecare delegat va prezenta o declaratie pe propria raspundere, semnata , conform careia toti componentii echipei reprezentate sunt apti din punct de vedere medical pentru a practica sport de performanta.

Organizatorii nu se vor face responsabili de eventualele leziuni sau boli aparute in timpul turneului, la fel cum organizatorii nu se vor face responsabili de eventualele lucruri pierdute sau furate.

Partners
Regulation
Organizations
SportLife
Gladius